Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, stratejik öneme sahip Oyalı Ayrımı-Cizre Devlet Yolu'nun beton yol standardına yükseltildiğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, 54 kilometrelik bu dönüşümün, bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendireceğini ve özellikle ağır vasıta trafiğinin yoğun olduğu güzergahta daha dayanıklı ve uzun ömürlü bir çözüm sunacağını vurguladı.
Şırnak-Mardin güzergahında yer alan Oyalı Ayrımı-Cizre Devlet Yolu, daha önce bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak hizmete açılmıştı. Ancak, Habur Sınır Kapısı'na ulaşan ve Türkiye Transit Karayolu (TETEK) güzergahında bulunan bu yol, yoğun ağır taşıt trafiği nedeniyle yıpranmaya maruz kalıyordu. Bakan Uraloğlu, bu durumu göz önünde bulundurarak, yolun üstyapısının yenilenmesi ve beton yol standardına dönüştürülmesine karar verildiğini belirtti. Beton yolun, ağır yük taşıyan araçlara karşı daha dirençli olduğu ve daha az bakım gerektirdiği biliniyor.
Uraloğlu, yolun sadece bölgesel değil, aynı zamanda uluslararası ticarette de önemli bir rol oynadığını vurguladı. Oyalı Ayrımı-Cizre Devlet Yolu'nun, Türkiye'nin Suriye ve Irak ile karayolu bağlantısında kritik bir öneme sahip olduğunu belirten Bakan, bu yolun aynı zamanda Şanlıurfa ile Ovaköy arasında yapılması planlanan otoyol hizmete girene kadar Kalkınma Yolu'na da hizmet edeceğini sözlerine ekledi. Bu durum, yolun stratejik önemini daha da artırıyor ve bölgesel kalkınmaya olan katkısını vurguluyor.
Yolun beton yol standardına dönüştürülme çalışmaları 26 Şubat 2025 tarihinde başlamış olup, çalışmaların hızla devam ettiği belirtildi. Bu proje, bölgedeki ulaşım ağının güçlendirilmesine yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Daha dayanıklı ve güvenli bir ulaşım altyapısı, bölgedeki ticaretin ve ekonomik faaliyetlerin gelişmesine katkı sağlayacak.
Kalkınma Yolu Canlanıyor: Oyalı-Cizre Hattına Rötuş!

0 beğeni