Şırnak'tan Memur Feryadı: Temmuz Zammı Yetersiz, Refah Payı Şart!

Şırnak'tan Memur Feryadı: Temmuz Zammı Yetersiz, Refah Payı Şart!
TÜİK, merakla beklenen Haziran ayı enflasyon rakamlarını kamuoyuyla paylaştı. Verilere göre, Haziran ayında aylık enflasyon oranı %1,37 olarak gerçekleşti. Yılın ilk altı ayındaki kümülatif enflasyon ise %16,67 gibi çarpıcı bir seviyeye ulaştı. Bu durum, özellikle sabit gelirli vatandaşlar için hayat pahalılığının ne denli hissedilir olduğunu gözler önüne seriyor. Yılın başında memur ve emekli maaşlarına yapılan %6'lık zam, açıklanan enflasyon rakamları karşısında adeta buharlaştı. Bu durum, memur maaşlarının yılın ilk yarısında enflasyon karşısında %10,67 oranında reel olarak eridiği anlamına geliyor. Yaşanan bu erime, geçim sıkıntısı çeken memurların beklentilerini bir sonraki maaş artışına yöneltmelerine neden oldu. Türkiye Kamu-Sen Şırnak İl Temsilcisi Turgut Tatar, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde memur maaşlarına enflasyon farkının yansıtılacağını belirtti. Tatar, "Temmuz ayında memur ve emekli maaşlarına önce yaklaşık %10,06 oranında enflasyon farkı eklenecek, ardından da 2023 yılında yapılan toplu sözleşme kapsamında belirlenen %5'lik ikinci yarıyıl zammı uygulanacaktır. Böylece Temmuz ayında memur maaşlarında toplamda kümülatif yaklaşık %15,56'lık bir artış yapılması öngörülmektedir" dedi. Ancak Turgut Tatar, yapılacak artışın %10,06'lık kısmının yalnızca geçmiş 6 aylık enflasyonun telafisi olduğunu vurguladı. Mevcut ekonomik koşullar göz önüne alındığında, önümüzdeki altı aylık dönem için belirlenen %5'lik zammın yetersiz kaldığına dikkat çekti. Bu durum, memur kesiminin alım gücünü koruma noktasında daha fazla düzenleme beklediğini gösteriyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Giriş Yap

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!